Bricks Huisarts

De domeinen Kindcheck, Lareb en Werk zijn gratis beschikbaar voor iedereen met een geactiveerde koppeling met NHGDoc

In het algemeen geldt: ziet u een groene of gele NHGDoc knop in uw HIS, dan heeft u automatisch beschikking tot de gratis content. Ziet u geen groene of gele knop? Neem dan de hieronder beschreven. Ziet u na deze actie nog steeds geen groene of gele knop, neem dan contact met ons op.

Toegang tot (gratis) content van NHGDoc

Wanneer u een consult start, ziet u rechts bovenin een NHGDoc alertknop. Dit houdt in dat u beschikking heeft over NHGDoc. Ziet u deze knop niet? Volg dan het stappenplan genoemd onder het tabblad “Activeren NHGDoc”

Om beschikking over NHGDoc te krijgen dient u uw praktijk eerst te registreren en een unieke NHGDoc praktijktoken aan te vragen.

  • U typt hiervoor in de commandoregel binnen Bricks Huisarts: NHGDoc.
  • Vul de URL in: https://sw.nhgdoc.nl/authservice.svc
  • U ziet het volgende scherm en klikt op “Praktijktoken aanvragen”.
  • U komt nu in het onderstaande scherm. Volg de instructies op. U ontvangt binnen 2 werkdagen een token op het door u ingevulde e-mailadres.

  • Typ in de commando-regel binnen Bricks Huisarts: NHGDoc. U vult daar het token in dat u van ExpertDoc heeft ontvangen.

Heeft u de stappen opgevolgd? Dan is uw token nu geldig en geactiveerd. U kunt gebruik maken van NHGDoc. Wanneer u nu een consult start, ziet u rechts bovenin een grijze NHGDoc knop. Dit houdt in dat u de beschikking heeft over NHGDoc.

Mocht u problemen ondervinden met het registratieproces, neemt u dan telefonisch contact op met de NHGDoc helpdesk, tel: 010-8503939.

Automatische adviesaanvraag

Nadat u een consult heeft gestart, ziet u rechts bovenin een grijze NHGDoc knop. Op de achtergrond wordt binnen enkele seconden het NHGDoc advies verwerkt. Vervolgens verandert de kleur van de grijze NHGDoc knop in geel of groen. Klik op de gele knop om het advies te bekijken.

Handmatige adviesaanvraag

Rechts bovenin uw scherm klikt u met de rechter muisknop op de tekst in de box “Algemeen”. In het pop-up venster dat verschijnt, klikt u op “NHGDoc”. U kunt vervolgens kiezen uit drie NHGDoc opties:

  • Alert aanvragen
  • Instellingen
  • Overzicht alerts

U klikt op “Alert aanvragen” en ziet een pop-up met de tekst “alert wordt opgevraagd”. Vervolgens ziet u rechts bovenin een gele of groene NHGDoc knop. Klik op de gele knop om het advies te bekijken.

Overzicht NHGDoc adviezen

Het is ook mogelijk een overzicht aan te vragen van reeds afgegeven adviezen voor één patiënt. Rechts bovenin uw scherm klikt u met de rechter muisknop op de tekst in de box “Algemeen”. In het pop-up venster dat verschijnt, klikt u op “NHGDoc”. Vervolgens kiest u voor de optie “Overzicht alerts”.

    De NHGDoc knop is geel. Er is een NHGDoc advies van hoge prioriteit (standaard instelling) óf vanaf het prioriteitsniveau dat u heeft ingesteld. Klik op de NHGDoc knop om het advies te lezen.
    De NHGDoc knop is groen. Er is een check uitgevoerd en er staat geen NHGDoc advies klaar óf de adviezen zijn van een lager prioriteitsniveau dan wat u heeft heeft ingesteld. Als u op de groene NHGDoc knop klikt heeft u wel toegang tot alle functionaliteiten zoals rapportages van NHGDoc.
    De NHGDoc knop is grijs. Deze knop ziet u rechts bovenin als u een consult heeft gestart. Op de achtergrond wordt binnen enkele seconden het NHGDoc advies verwerkt. Vervolgens verandert de kleur van de grijze NHGDoc knop in geel of groen. Klik op de gele knop om het alert te bekijken. Voor de betekenis van de groene NHGDoc knop, zie de uitleg hierboven. De NHGDoc knop is rood. Er is een communicatiefout tussen uw HIS en NHGDoc. U kunt proberen om handmatig een advies aan te vragen. Krijgt u weer de melding van een communicatiefout? Neem dan contact op via info@nhgdoc.nl
    Is uw patiënt onder behandeling bij een specialist? Dan krijgt u geen advies voor deze patiënt als u de specialist noteert in uw HIS, bij de volgende ziektebeelden: astma, atriumfibrilleren, COPD, CVRM, diabetes, hartfalen, osteoporose/fractuurpreventie, schildklieraandoening, nierfalen. U dient dan wel op de juiste plaats in het medisch dossier de hoofdbehandelaar vast te leggen. U kunt de hoofdbehandelaar vastleggen als bepaling, dit gaat als volgt:
    1. Zoek een patiënt op
    2. Start een consult
    3. Ga naar de Metingen tab
    4. Ga naar de Invoeren tab
    5. Zoek onder “Selecteer losse bepalingen” op, bijvoorbeeld, “hoofdbehandelaar” (of een deel hiervan)
    6. Dubbelklik op de hoofdbehandelaar dat u wilt vastleggen
    7. Rechts in het scherm verschijnt de gekozen hoofdbehandelaar
    8. Kies de gewenste optie
    9. Klik op Opslaan
    FAQ Bricks Huisarts

    Er zijn op dit moment geen specifieke FAQs voor Bricks Huisarts bekend.
    Klik hier om naar de algemene veelgestelde vragen te gaan.