CGM WEBHIS ZORGDOSSIER
De Kindcheck is gratis beschikbaar voor iedereen met een geactiveerde koppeling met NHGDoc
In het algemeen geldt: ziet u een groene of gele NHGDoc knop in uw HIS, dan heeft u automatisch beschikking tot de gratis content. Ziet u geen groene of gele knop? Neem dan de hieronder beschreven. Ziet u na deze actie nog steeds geen groene of gele knop, neem dan contact met ons op.
Toegang tot (gratis) content van NHGDoc
Als u een patiëntendossier opent ziet u rechtsboven de NHGDoc alertknop, wordt er een automatische alertaanvraag uitgevoerd. U ziet binnen enkele seconden de grijze NHGDoc alertknop veranderen in een gele of groene NHGDoc alertknop. Deze automatische NHGDoc alertaanvraag werkt alleen als u het volgende heeft ingesteld. In het menu kiest u voor “Instellingen” > “Beheer” > “Onderhoud gebruikers”. Bij artsen kiest u voor “Autorisatie”. Vervolgens vinkt u onder “Dossier toegang” bij de gebruikers “NHGDoc” aan. U heeft nu toegang tot de gratis content van NHGDoc.
Als u het patiëntendossier opent ziet u rechtsboven in de menubalk een grijze NHGDoc knop. Dit houdt in dat u de beschikking heeft over NHGDoc.
Ziet u geen NHGDoc knop?
Om NHGDoc te activeren in CGM WEBHIS ZORGDOSSIER dient u 3 stappen te ondernemen.
- U neemt contact met ons op. Aan de hand van uw praktijk AGB-code kunnen wij nagaan of wij uw praktijk kunnen koppelen aan NHGDoc. Is dit mogelijk? Dan kunnen wij direct NHGDoc voor u activeren. Is het niet mogelijk om uw praktijk te koppelen? Ga dan verder met stap 2.
- U kunt in CGM een unieke NHGDoc praktijktoken aan te vragen. Stuur hiervoor een e-mail naar: support@labelsoft-nl.gcm.com
- Zodra het token is ingevuld kunt u weer contact met ons opnemen. Wij kunnen vervolgens de technische verbinding maken.
Mocht u problemen ondervinden met het registratieproces, neemt u dan gerust telefonisch contact op met de NHGDoc helpdesk, tel: 010-8503939.
Automatische adviesaanvraag
De EPD’s worden ’s nachts aan de hand van de spreekuur agenda van de volgende dag door NHGDoc bevraagd. Dan ziet u bij deze patiënten meteen een gele (hoog prioriteitsadvies) of groene (middelhoog, laag prioriteitsadvies of geen advies) NHGDoc knop die toegang geeft tot NHGDoc.
Bij patiënten die niet in de agenda staan ziet u echter een blauwe knop die geen toegang geeft tot NHGDoc.
Instellen automatische adviesaanvraag
U kunt praktijkbreed NHGDoc zo instellen dat er bij elke dossier dat geopend wordt, meteen een NHGDoc bevraging wordt uitgevoerd. Dus geen blauwe knop meer. De instructie hiervoor is als volgt: Instellingen – Onderhoud gebruikers – Medewerker praktijk – Autorisatie – aanvinken: NHGDoc automaat.
In CGM WEBHIS ZORGDOSSIER wordt dit de automatische adviesaanvraag de “NHGDoc automaat” genoemd. Als u een patiëntendossier opent, wordt er een automatische adviesaanvraag uitgevoerd.
U ziet binnen enkele seconden de grijze NHGDoc knop veranderen in een gele of groene NHGDoc knop. De gele NHGDoc knop betekent dat er een NHGDoc advies voor u is. Door erop te klikken wordt het advies geopend.
Handmatige adviesaanvraag
U opent het patiëntendossier en ziet rechtsboven een grijze NHGDoc knop.
Als u op de grijze NHGDoc knop klikt, ziet u vervolgens een gele of groene NHGDoc knop. Ziet u een gele NHGDoc knop, dan wordt automatisch het NHGDoc advies geopend.
De NHGDoc knop is geel. Er is een NHGDoc advies van hoge prioriteit (standaard instelling) óf vanaf het prioriteitsniveau dat u heeft ingesteld. Klik op de NHGDoc knop om het advies te lezen.
De NHGDoc knop is groen. Er is een check uitgevoerd en er staat geen NHGDoc advies klaar óf de adviezen zijn van een lager prioriteitsniveau dan wat u heeft heeft ingesteld. Als u op de groene NHGDoc knop klikt heeft u wel toegang tot alle functionaliteiten van NHGDoc.
De NHGDoc knop is grijs. Deze knop ziet u rechts bovenin als u een consult heeft gestart. Op de achtergrond wordt binnen enkele seconden het NHGDoc advies verwerkt. Vervolgens verandert de kleur van de grijze NHGDoc knop in geel of groen. Klik op de gele knop om het alert te bekijken. Voor de betekenis van de groene NHGDoc knop, zie de uitleg hierboven.
De NHGDoc knop is rood. Er is een communicatiefout tussen uw HIS en NHGDoc. U kunt proberen om handmatig een advies aan te vragen. Krijgt u weer de melding van een communicatiefout? Neem dan contact op via info@nhgdoc.nl
Is uw patiënt onder behandeling bij een specialist? Dan krijgt u geen advies voor deze patiënt als u de specialist noteert in uw HIS, bij de volgende ziektebeelden: astma, atriumfibrilleren, COPD, CVRM, diabetes, hartfalen, osteoporose/fractuurpreventie, schildklieraandoening, nierfalen. U dient dan wel op de juiste plaats in het medisch dossier de hoofdbehandelaar vast te leggen.
Het vastleggen van de hoofdbehandelaar is vaak één van de verplichte indicatoren die gevraagd worden voor deelname aan DBC’s. In CGM WEBHIS ZORGDOSSIER kunt u dit registreren in de NHG Prodigmo-protocollen. Via de tool “Uitgebreid zoeken” kunnen aantallen per tijdsperiode met registratie “Hoofdbehandelaar” gezocht worden. Voorbeelden registreren hoofdbehandelaar Hieronder ziet u een voorbeeld voor DM type II:- Geef in tabblad “Persoonlijk” aan de zoekcriteria (soort: vaste patiënt, huisarts X).
- Geef in tabblad “Algemeen” een vinkje bij “Labwaarden”.
- Geef (eventueel) een tijdsperiode aan van de zoekactie.
- Kies voor het zoeken op “Code”.
- Kies in het alfabet voor de letter “D” (dit is de eerste letter van de code hoofdbehandelaar DM = DMHBTZ).
- Klik op de knop “Zoeken”. De criteria = huisarts wordt op de regel van de hoofdbehandelaar getoond:
- De Query kan worden bewaard, als u deze vaker wilt gebruiken.
- Kies op welke manier u de zoekactie wil verwerken.
- Voor een nieuwe zoekactie kiest u “Huidige selectie vervangen”
- Degene die aan de zoekcriteria voldoen, worden getoond.
- Deze patiënten kunnen worden geprint of geëxporteerd voor verder bewerking.
FAQ CGM WEBHIS ZORGDOSSIER
Er zijn op dit moment geen specifieke FAQs voor Zorgdossier bekend.
Klik hier om naar de algemene veelgestelde vragen te gaan.