Promedico-ASP

De domeinen Kindcheck, Lareb en Werk zijn gratis beschikbaar voor iedereen met een geactiveerde koppeling met NHGDoc.
In het algemeen geldt: ziet u een groene of gele NHGDoc knop in uw HIS, dan heeft u automatisch beschikking tot de gratis content. Ziet u geen groene of gele knop? Neem dan de hieronder beschreven. Ziet u na deze actie nog steeds geen groene of gele knop, neem dan contact met ons op.

Toegang tot (gratis) content van NHGDoc

Heeft u via Promedico een NHGDoc abonnement? Dan heeft u de beschikking over alle functionaliteiten in NHGDoc, inclusief het COVID-19 registratieformulier.


Toegang i.v.m. COVID-19 vragenlijst

Heeft u geen NHGDoc abonnement maar wilt u wel meedoen aan de Landelijke COVID-19 registratie van uw patiënten? Dan kunt u gebruik maken van een gratis versie van NHGDoc (met beperkte functionaliteiten). Deze gratis versie kunt u aanvragen door hier het contactformulier in te vullen.

Volledig gebruik van NHGDoc is voor gebruikers van Promedico-ASP beschikbaar tegen een sterk gereduceerd tarief. Voor informatie over tarieven en aansluiting kunt u contact opnemen met Promedico (verkoop@promedico.nl of +31 (0)30 601 66 16). Zij verzorgen voor u de aansluiting. Ook de facturatie van NHGDoc loopt via Promedico.

Heeft u al een aansluiting?
Als u het patiëntendossier opent, ziet u rechts in de patiëntenbalk de NHGDoc knop. Dit houdt in dat u de beschikking heeft over NHGDoc.

Ziet u geen NHGDoc knop?
Dan heeft u nog geen NHGDoc abonnement of is uw abonnement nog niet geactiveerd. Neem contact op met Promedico voor meer informatie over de status of voor het aanvragen van een token om NHGDoc te activeren.

Automatische adviesaanvraag

Promedico_NHGDoc_knopElke avond wordt een NHGDoc adviesaanvraag uitgevoerd voor alle patiënten, die voor de volgende dag een afspraak hebben gemaakt. Voor patiënten die op dezelfde dag bellen en komen voor een afspraak, wordt realtime een adviesaanvraag uitgevoerd zodra u patiëntendossier opent.

Handmatige adviesaanvraag

Promedico_handmatige_aanvraag
U zoekt en selecteert een patiënt via de menuoptie “Medisch dossier” en klikt vervolgens op:
1) “NHGDoc”
2) tabblad “Alerts”
3) knop “Alert aanvragen”.

U ziet nu een gele of groene NHGDoc knop. Klik op de gele knop om het alert te bekijken.

De NHGDoc knop is geel. Er is een NHGDoc advies van hoge prioriteit (standaard instelling) óf vanaf het prioriteitsniveau dat u heeft ingesteld. Klik op de NHGDoc knop om het advies te lezen.

De NHGDoc knop is groen. Er is een check uitgevoerd en er staat geen NHGDoc advies klaar óf de adviezen zijn van een lager prioriteitsniveau dan wat u heeft heeft ingesteld. Als u op de groene NHGDoc knop klikt heeft u wel toegang tot alle functionaliteiten zoals rapportages van NHGDoc.

De NHGDoc knop is grijs. Deze knop ziet u rechts bovenin als u een consult heeft gestart. Op de achtergrond wordt binnen enkele seconden het NHGDoc advies verwerkt. Vervolgens verandert de kleur van de grijze NHGDoc knop in geel of groen. Klik op de gele knop om het alert te bekijken. Voor de betekenis van de groene NHGDoc knop, zie de uitleg hierboven.

De NHGDoc knop is rood. Er is een communicatiefout tussen uw HIS en NHGDoc. U kunt proberen om handmatig een advies aan te vragen. Krijgt u weer de melding van een communicatiefout? Neem dan contact op via info@nhgdoc.nl

Is uw patiënt onder behandeling bij een specialist? Dan krijgt u geen advies voor deze patiënt als u de specialist noteert in uw HIS, bij de volgende ziektebeelden: astma, atriumfibrilleren, COPD, CVRM, diabetes, hartfalen, osteoporose/fractuurpreventie, schildklieraandoening, nierfalen. U dient dan wel op de juiste plaats in het medisch dossier de hoofdbehandelaar vast te leggen.

De hoofdbehandelaar is een bepaling die bij de uitslagen in het Medisch Dossier in te voeren is. LET OP: voor elke indicatie is er een aparte bepaling, bijvoorbeeld voor diabetes is dat de hoofdbehandelaar diabetes.

U kunt dit op de volgende wijze vastleggen:

  1. Kies Medisch Dossier / Uitslagen.
  2. Klik links in het scherm op “Losse uitslag invoeren”.
  3. Het scherm “Losse uitslag” verschijnt. Klik op het vergrootglas-symbool achter de bepaling.
  4. Type een memocode of deel van omschrijving van de bepaling in waarvoor een uitslag ingevoerd moet worden. Beperk de lijst eventueel door een materiaal, bijzonderheid of groep te selecteren en klik op “Zoeken”.
  5. De zoekresultaten worden onder de zoekopdracht getoond. Klik op een bepaling om deze te selecteren voor invoer.
  6. Het invoerscherm verschijnt, vul de waarde van de uitslag in en klik op “Opslaan”.
  7. Het overzichtsscherm “Alle uitslagen” wordt getoond met bovenaan de nieuw ingevoerde losse uitslag.
FAQ Promedico-ASP
We krijgen regelmatig het verzoek of NHGDoc beschikbaar is voor Promedico-VDF (apotheekhoudende) gebruikers. Op dit moment is NHGDoc niet beschikbaar voor Promedico-VDF gebruikers.

Klik hier om naar de algemene veelgestelde vragen te gaan.