Mijn NHGDoc

Met “Mijn NHGDoc” kunt u NHGDoc instellen naar uw persoonlijke voorkeur. Voorwaarde is dat u ook een eigen account bij uw HIS heeft.

Binnen “Mijn NHGDoc” kunt u zelf instellen hoe u NHGDoc wilt gebruiken. U kunt naar “Mijn NHGDoc” door rechts bovenin het alert op “Mijn NHGDoc” te klikken. U ziet dan de volgende menuopties:

  • Alertinstellingen
  • Gebruikersgegevens
  • Praktijkgegevens
  • MiGuide

Voordeel van een Mijn NHGDoc account

  • Persoonlijke instellingen maken: aan-/uitzetten van NHG-Standaarden, prioriteit geven aan adviezen en bewust afwijken van een advies.

Als u voor de eerste keer op “Mijn NHGDoc” klikt, bovenin het alert, verschijnt het formulier (zie hieronder) waarop u zich kunt registreren. De velden met een * zijn verplicht. Nadat het formulier is ingevuld, klikt u op “Opslaan”.

Op deze pagina heeft u ook de mogelijkheid om u in te schrijven voor de nieuwsbrief en de NHGDoc gebruikersovereenkomst te downloaden.


Vervolgens klikt u op “Praktijkgegevens” en vult u het formulier in. Soms is dit al voor-ingevuld. Controleert u dan de gegevens alvorens deze op te slaan. Daarna klikt u op “Opslaan”. Het veld “Praktijk AGB code” is “alleen-lezen” geworden. Dit veld wordt automatisch gevuld met de waarde zoals vermeld in het HIS.

NHGDoc controleert de ingevoerde gegevens. Bent u vergeten een verplicht veld in te vullen, ziet u hiervan een melding in rode letters bovenaan het formulier. Nadat u de ontbrekende gegevens hebt ingevuld, klikt u op “Opslaan”. U bent nu geregistreerd.

U kunt uw voorkeur aangeven voor alertinstellingen. In “Mijn NHGDoc” klikt u op “alertinstellingen”.

Op deze pagina kunt u:

  • Kiezen vanaf welk prioriteitsniveau u adviezen wilt ontvangen (gele NHGDoc knop). Standaardinstelling vanaf 1 januari is prioriteitsniveau “hoog”. Wilt u de oude instellingen behouden? Kies dan voor prioriteitsniveau “laag”.
  • Kiezen of u voor bepaalde NHGDoc domeinen wel of geen adviezen wilt ontvangen. Door op het pijltjesicoon voor het NHGDoc domein te klikken kunt u dit ook per onderdeel ” dossier, beleid, medicatie” instellen. Het instellen doet u door op de AAN/UIT button te klikken en vervolgens de wijzigingen op te slaan. De instellingen gemaakt op deze pagina gelden als de standaardinstelling voor alle patiënten waar u geen patiëntspecifieke acties bestaan.

Reset-instellingen

Als u op de link “Reset-instellingen” klikt, kunt u alle eerder gemaakte (actieregel)instellingen voor dit domein terugzetten naar de standaard. Dit houdt in dat de alertering voor dat NHGDoc domein voor alle patiënten weer op “aan” staat, op het prioriteitsniveau dat u heeft aangegeven.

  • Voor meer informatie over MiGuide in het algemeen, klik hier.
  • Om uw praktijk aan te melden voor MiGuide, klik hier.

Via onderstaand scherm kunt u voor de desbetreffende patiënt een QR-code genereren. Deze QR-code kan de patiënt via de MiGuide app scannen, zodat de patiënt inzage heeft in de diabetes type 2 gerelateerde medische data. 

N.B. Vanwege de nieuwe ontwikkelingen rondom corona (patiënten die nu minder/niet naar de praktijk komen), zijn wij momenteel een alternatief aan het ontwikkelen om de koppeling digitaal tot stand te brengen.